Φανερά ανανεωμένος ο Πάνος Καμμένος και χαρούμενος -όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που ανέβασε ο ίδιος στο «Χ» στην Ουάσιγκτον για την ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ.
Η Σεμίνα Διγενή αποχαιρετά στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook την Καίτη Γκρέϋ που έφυγε από την ζωή σε ηλικία 100 ετών...
101 χρόνια λέαινα!
«Γεννήθηκα στην Σάμο. Η μητέρα μου είχε τέσσερα παιδιά. Τα δύο τα έδωσε, τα πιο μικρά. Εμένα και τον αδερφό μου. Μεγαλώναμε στην ίδια γειτονιά – φυσικά χωρίς να ξέρουμε ότι είμαστε αδέρφια». Κουβέντα, που αν υπήρχε σε ταινία, η παραγωγή της ταινίας θα ήταν της ΚΛΑΚ ΦΙΛΜ.
Η ζωή της θρυλικής Καίτης Γκρέυ.
Τη γνώρισα από κοντά στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Με πήρε τηλέφωνο για να μου προτείνει κάτι τρελό.
«Μου αρέσει ο τρόπος που στήνεις τις εκπομπές σου» μου είπε, «Θέλεις να σκηνοθετήσεις ένα βιντεοκλίπ μου; Ή, μάλλον και τα τρία που θα κάνω;»
Δεν ήξερα τι να πω. Μετά από μια σύντομη ηλεκτρική εκκένωση με άκουσε να λέω:
«Ναι! Μάλιστα! Βέβαια! Σίγουρα! Θέλω πολύ κυρία Γκρέυ!».
Θυμάμαι στο πρώτο κλιπ την έβαζα να «βγαίνει» μέσα από τις φωτογραφίες ενός σινερομάντζου κάποιου παλιού περιοδικού, το άλλο το γυρίσαμε κάπου στη θάλασσα κοντά στο εξοχικό της και το τρίτο σ’ ένα κλαμπ στον Πειραιά. Είχε ενθουσιαστεί.
Από τότε δε χαθήκαμε ποτέ και μάλιστα, εκείνη υπήρξε πιο συνεπής φίλη από μένα.
Πάντα παρούσα, με μαμαδίστικη τρυφερότητα και ένα συνεχές, ανιδιοτελές νοιάξιμο.
Στα τελευταία τηλεφωνήματα μας, πριν μερικά χρόνια, με ρωτούσε, αν «τώρα που δεν κάνω τηλεόραση, έχω λεφτά για να τα βγάλω πέρα».
Στην πρώτη εκπομπή που της έκανα,στην ΕΡΤ, το 2002, μου είχε πει: «Ξέρεις, αυτή που έκανε την πιο πολλή χαρτούρα στην Αμερική, ήμουν εγώ κι ο συγχωρεμένος ο Γιάννης ο Παπαϊωάννου. Άλλο πράγμα. Τότε, ο τραγουδιστής Μάνος Παπαδάκης, είχε βγάλει το "Θα τα κάψω τα ρημάδια τα λεφτά μου".. Σκέφτηκα τότε, πως εγώ μ' αυτό το τραγούδι θα τους τα πάρω όλα στην Αμερική. Το τι γινόταν όταν άρχιζα να το λέω, δεν φαντάζεστε.. Μόνο που αντί να τα δίνουν σ εμένα, τα άπλωναν μπροστά μου και τα καίγανε. Τρελλάθηκα! Άρχισα να τους φωνάζω: "Μην τα καίτε καλέ τα λεφτά! Φέρτε τα σ' εμένα.."
Ευτυχώς υπάκουσαν και μετά όλα τα δολάρια τα ..κατέθεταν μπροστά μου. Στα πόδια μου. Νάναι καλά οι άνθρωποι...»
Στις έξι εκπομπές που έκανα για την Καίτη Γκρέυ στην δημόσια και την ιδιωτική τηλεόραση, ήταν σύνηθες φαινόμενο να παρεκτρεπόμαστε. Το μοντάζ μετά αναστέναζε στο κόψιμο των ακατάλληλων ατακών. Στο τέλος κάθε εκπομπή μου έλεγε: «Θα σκίσουμε θα το δεις, όλοι εμάς θα βλέπουν». Και πάντα συμπλήρωνε «Κι όπως σου υποσχέθηκα δε θα βγω σε καμμιά άλλη εκπομπή να,τραγουδήσω κι ας με παρακαλάνε».
Κράτησε μέχρι το τέλος την απόφασή της.
Μια Γκρέυ σαν Μανιάνι.
Στο δικό μου μυαλό, η Γκρέυ πάνω στο πάλκο, ήταν μια λέαινα. Το πάθος της πάντα μου θύμιζε την Μανιάνι. Τη λύκαινα, όπως την έλεγαν στην Ιταλία. Μόνο με καμιά δεκαπενταριά χρόνια διαφορά γεννήθηκαν αυτά τα δυο θηρία. Εκρηκτικές σαν ηφαίστειο και οι δύο. Με δυο μεγάλες ορθάνοιχτες πληγές μέσα τους.
Την πληγή της μιας την έλεγαν Ρομπέρτο Ροσελίνι.
Την πληγή της άλλης, Στέλιο Καζαντζίδη.
Για την Μανιάνι είπαν πως στην πολυετή καριέρα της ανανέωσε τη φιγούρα της γυναίκας ηθοποιού και μέσα από την δύναμη της ερμηνείας της, άλλαξε τα καλλιτεχνικά στερεότυπα της εποχής.
Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με την Γκρέυ.
Στο τραγούδι.
Στο δρόμο της μιας βρέθηκε ο Τεννεσί Ουίλλιαμς κι έχοντας τη φιγούρα της στο μυαλό του, έγραψε το "Τριαντάφυλλο στο Στήθος", που της χάρισε βραβείο Όσκαρ.
Στο δρόμο της άλλης, βρέθηκε ο Γιώργος Χρονάς, που έγραψε ένα σπουδαίο βιβλίο για εκείνη, με τίτλο:
"Αυτή είναι η Ζωή μου".
Την δεκαετία του 60 ήταν η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια και το ημερομίσθιό της ξεπερνούσε ακόμα και τις οκτώ χιλιάδες δραχμές.
Έπαιξε σε δεκαεννέα ταινίες ως ηθοποιός και τραγουδίστρια. Παντρεύτηκε και χώρισε σε νεαρή ηλικία, ήταν για πέντε χρόνια αρραβωνιασμένη με τον Στέλιο Καζαντζίδη κι έπειτα με τον Ανδρέα Μπάρκουλη.
Κάποτε τη ρώτησε ο Κώστας Φέρρης:
-Το ξέρεις ότι το όνομά σου το έφερε στην Αίγυπτο – πριν από σένα – μια ξακουστή χορεύτρια που τη λέγανε Καίτη Γκρέυ;
-Σώπα βρε Κώστα.
-Και η ιδέα αυτή στο να σε βαφτίσει έτσι, ποιος την είχε;
-Ο Βαφειόπουλος, ο ιμπρεσσάριος.
Φαίνεται πως ήταν κλεμμένη από εκείνη την χορεύτρια.
Η Μοσχολιού κι ο Χρονάς για την Γκρέυ.
Η Βίκυ Μοσχολιού μου είχε πει για την Γκρέυ:
«Η Καίτη είναι μία από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες που έχει βγάλει η Ελλάδα. Στη δεκαετία του 1950 μεγάλωσα με τα τραγούδια της. Εμείς οι φτωχοί άνθρωποι που δεν είχαμε να πάμε στα κέντρα ν’ ακούσουμε την Καίτη Γκρέυ που μας άρεσε πάρα πολύ, μαζευόμασταν σ' ένα σπίτι, θειάδες, θείοι και ξαδέρφια και γλεντούσαμε με τα τραγούδια της. Μου έκανε πάντα φοβερή εντύπωση ο ήχος της φωνής της. Το πάθος που εκπέμπει, ο τρόπος που ερμηνεύει και αυτός ο πόνος που βγάζει όταν τραγουδάει, σου σπαράζει την καρδιά. Το τραγούδι που πάντα μου άρεσε ν’ ακούω από αυτήν και που μ’ άρεσε να το λέω κι εγώ ήταν το «Θα κλάψω σήμερα λυγίστε σίδερα κι εσείς βουνά ραγίστε».
Εκτός από σπουδαία τραγουδίστρια, η Καίτη είναι κι ένας πολύ καλός άνθρωπος. Είναι μια γυναίκα συμπονετική που το πρόβλημά σου γίνεται και πρόβλημά της, που σου συμπαραστέκεται πάντα σε κάθε δυσκολία της ζωής σου. Οπότε, με τέτοια ωραία ψυχούλα πως να μην είναι και τόσο πολύ μεγάλη τραγουδίστρια;
Λίγο πριν από την δεκαετία του ’60, γράφει στο βιβλίο του «Καίτη Γκρέυ, αυτή είναι η ζωή μου», ο Γιώργος Χρονάς: «Φωνές σαν της Γκρέυ δεν ήταν απλώς φωνές τραγουδιστριών, αλλά κάτι σαν νοσοκόμες, κοινωνικοί λειτουργοί, σκυλιά του Αγίου Βερνάρδου, που μπαίνανε στο σπίτι από τα ράδια και βγαίνανε από τα παράθυρα των ίδιων σπιτιών για να μπουν πάλι και σ’ άλλα σπίτια, που δεν είχαν ραδιόφωνα ή γραμμόφωνα. Η Γκρέυ ήταν τότε κάτι σαν μάνα, στρατιώτης, Παναγία, η Μαρία η Μαγδαληνή, η Θεοδώρα του Βυζαντίου. Η μορφή της, όπως περνούσε στα λαϊκά περιοδικά της εποχής, ήταν σαν να χει βγει από τις μπάντες των σπιτιών, πάνω απ’ τα διπλά κρεβάτια, δίπλα σε λίμνες, κάτω από γκρεμισμένα κάστρα. Αργότερα μάθαινα πως η Γκρέυ είχε τη φήμη δύσκολης, σκληρής γυναίκας, που δεν έκανε συμβόλαιο ποτέ της ή αν έκανε το έσκιζε και φώναζε στην ορχήστρα και στους μαγαζάτορες παίρνοντας το παλτό της:
"Εγώ είμαι η Γκρέυ. Φεύγω»!
Ζωή σαν μελό ταινία.
Η Καίτη Γκρέυ γεννήθηκε το 1924 στο χωριό Μυτιληνιοί της Σάμου κι είχε τρία αδέρφια. Υιοθετείται από την οικογένεια Καλαϊτζή και μεγαλώνει στον Πειραιά κι όταν αρχίζει ο πόλεμος, η θετή μητέρα της, τη στέλνει στην Σάμο να γλιτώσει από τις βόμβες και την πείνα.
Εκεί, την περιμένει μια θεία, που (όπως είχε γράψει η Αλεξάνδρα Τσόλκα), τη βάζει να περάσει όσα ακόμα κι ο Ντίκενς δεν είχε φανταστεί πως θα συμβαίνουν και εκτός βικτωριανής Αγγλίας. Τη δένει συχνά σ’ ένα δέντρο – ακακία θυμάται η Καίτη Γκρέυ πως ήταν – την χτυπάει με το καλάμι που έσπρωχνε τις κότες, τη βρίζει, την αφήνει νηστικιά, τη φοβερίζει. Ως και σ’ έναν Ιταλό κατακτητή την τάζει. «Πήγαινε μέσα μωρή, να σε χαϊδέψει μόνο, δε θα σε φάει», έλεγε στο μικρό κορίτσι.
«Δεν πάω» φώναζε εκείνη. Και τότε εκείνη η κακιά γυναίκα, βγαλμένη λες από παραμύθι, σαν μητριά της Σταχτοπούτας, τη σακάτευε στο ξύλο.
Μια μέρα, λίγο πριν το κορίτσι ξεψυχήσει από τα βασανιστήρια, εμφανίζεται ένας άλλος -καλός αυτή τη φορά- Ιταλός που το σώζει από τα χέρια της θείας. ( ...η ελληνική ταινία που λέγαμε πριν.) Είναι ο Στέφανο, που θα τη βάλει σε μια βάρκα και θα την περάσει στην Τουρκία, μαζί με μια οικογένεια Ελλήνων για να σωθούν από το βομβαρδισμό της Σάμου. Φτάνοντας εκεί, ένας Τούρκος πάει να την αρπάξει από τη βάρκα. Αυτή ουρλιάζει. Την αφήνει. Μπαίνει σ άλλη βάρκα και καταλήγει στην Παλαιστίνη. Κι εκεί σε αντίσκηνα και δίψα κι ανελέητος ήλιος κι ένα παιδάκι μόνο του στον κόσμο να ψάχνει για βοήθεια.
Έτσι μου τα διηγήθηκε και κατέληγε:
«Εγώ ξένο άνθρωπο από την πόρτα μου δεν έδιωξα. Γιατί αν βρήκα καλό, από ξένο άνθρωπο το βρήκα. Όπου μπορώ να βοηθήσω, βοηθάω, μ’ αρέσει να βοηθάω, γιατί βοηθήθηκα.»
Και θυμόταν: «Παντρεύτηκα στα δεκατέσσερα. Έφαγα και ξύλο για να τον πάρω. Εγώ ήμουν δεκατεσσάρων χρονών κι εκείνος τριανταέξι. Δεν κράτησε πολύ. Δυο χρόνια. Ήθελα κάπου να δουλέψω, να μαζέψω λεφτά, να πιάσω ένα δικό μου σπίτι. Βρήκα δουλειά στο σπίτι του Παναγιώτη Κανελλόπουλου. Ήμουν η παραδουλεύτρα τους.Τους καθάριζα, τους φρόντιζα κι όταν ανέλαβα και τη μαγειρική ξετρελάθηκαν. Βλέπεις η μητέρα μου από εννιά χρονών με είχε μάθει και μαγείρευα όλα τα φαγητά. Κάθισα ενάμιση χρόνο μαζί τους. Με λατρεύανε».
Κεφάλαιο Στέλιος.
Ας δούμε πως ανοίγει με μια περιγραφή της, η Καίτη Γκρέυ, στο βιβλίο του Γιώργου Χρονά το κεφάλαιο Στέλιος. «Πήγα με τον Μπιθικώτση και τον Ζαμπέτα στο Αιγάλεω στον Κήπο του Αλλάχ. Δούλεψα μαζί τους και θυμάμαι τότε ότι ερχόταν ουρά ο κόσμος για να ακούσει αυτήν που τραγουδάει το "Βουνό". Και όταν με δείχνανε και λέγανε ότι αυτό το κοριτσάκι το τραγουδάει, δεν πιστεύανε ότι αυτό το πλάσμα –που τότε δεν ήταν ούτε σαράντα οκάδες – μπορεί να έχει αυτή την φωνή μ’ αυτήν την έκταση. Τους φαινότανε πάρα πολύ περίεργο. Μετά μ’ έψησε ο Κλουβάτος, τον οποίο λάτρευα, να πάω μαζί του στον "Ζέφυρο", ένα πολύ καλό μαγαζί στο Νέο Ηράκλειο.. Στον "Ζέφυρο" με περίμενε η μοίρα μου. Κάθε Σάββατο, έβλεπα μια γριούλα να έρχεται και τον Κλουβάτο να κατεβαίνει να της δίνει λεφτά και να της μιλάει.
Μια μέρα του λέω, «Γεράσιμε ποιά είναι αυτή η γυναίκα;»
Μου λέει «Αυτή είναι η μάνα μοιανού καινούργιου τραγουδιστή, που είναι φυλακή και είναι πάρα πολύ φτωχιά.» (...) Λέω «Σε ποια φυλακή είναι;»
Μου λέει «Στην Μακρόνησο». Ζήτησα τότε από τον Κλουβάτο αν μπορώ να της δίνω κι εγώ κάνα κατοστάρικο. Πραγματικά, λοιπόν, γνωριστήκαμε με την κυρία Γεσθημανή, την μετέπειτα πεθερά μου και κάθε Σάββατο που ερχότανε στο μαγαζί, κατέβαινα εγώ, της παράγγελνα και καμιά μπιρίτσα και κανένα μεζεδάκι και της έδινα και κανένα κατοστάρικο. Της έλεγα «Να, πάρτε για τον γιο σας δυο πακέτα τσιγάρα από μένα.»
Αυτή, λοιπόν, όταν πήγαινε στον Στέλιο του έλεγε:
«Στέλιο μου άμα θα βγεις απ’ τη φυλακή θα σε πάω να γνωρίσεις αυτή την κοπέλα που λέει το "Βουνό". Τι καλό κορίτσι και τι όμορφο κορίτσι και τι καλή ψυχή! Τι πονετικό πλάσμα που μόλις με δει, με παίρνει να με κεράσει, να μου δώσει λεφτά να σου πάρω τσιγάρα.»
Και συνέχιζε η Γκρέυ:
"Εγώ τον Στέλιο δεν τον ήξερα φατσικώς καθόλου, ούτε και ακουστικώς. Ένα βράδυ λοιπόν που πήγα στο μαγαζί με παίρνει απ’ τα χέρια ο Γεράσιμος και μου λέει
«Έλα να σε γνωρίσω με το φανταράκι που του στέλναμε τα τσιγάρα».
Ήταν ο Στέλιος. Μου είπε:
«Ευχαριστώ πολύ για τα τσιγάρα που μου στέλνατε.»
Συνεσταλμένο παιδί.
Μια Παρασκευή βράδυ, ήρθε στο μαγαζί με παρέα ο Στέλιος. Μου λέει κάποια στιγμή «Χορεύουμε ένα τανγκό;» Λέω «Εντάξει, να κάνουμε δυο βόλτες.»
Από εκείνη την Παρασκευή του 1953 που γνώρισε τον Καζαντζίδη, μέχρι σήμερα, 71 χρόνια μετά δηλαδή, η εικόνα του πρωταγωνιστεί στο σπίτι της, μέσα σε τεράστιες κορνίζες και στο υπνοδωμάτιό της.
Μου είχε πει ένα βράδυ στο σπίτι της στη Ν. Σμύρνη:
"Να εδώ είναι το κρεβάτι μου κι απέναντι είναι η φωτογραφία του, μεγάλη, τόση! Δίπλα στα ασημένια εικονίσματα. Κάθε πρωί του λέω καλημέρα, και το βράδυ καληνύχτα και καλή αντάμωση».
Όποια συζήτηση και να ξεκινήσει κάποιος με την Γκρέυ, πάντα θα βρει τον τρόπο να την γυρίσει σ’ εκείνον.
Από τον Πρίσλευ και τον Χέντριξ μέχρι τον Βαμβακάρη
Το ξεκίνημά της στο τραγούδι υπήρξε εντυπωσιακό. Το δικό σου το μαράζι ηχογραφήθηκε το 1953. Πρόκειται για μία από τις σπάνιες περιπτώσεις που τραγουδιστής έκανε σουξέ με το πρώτο του τραγούδι. Μετά την επιτυχία που σημείωσε, κατάφερε να γίνει το πρώτο όνομα στα μεγαλύτερα κέντρα της εποχής, αλλά και να γραμμοφωνήσει όλους τους μεγάλους συνθέτες της εποχής της. Ερμήνευσε: Βαμβακάρη, Παπαϊωάννου, Τσιτσάνη, Μητσάκη, Κολοκοτρώνη, Δερβενιώτη, Μπακάλη, Ζαμπέτα, μέχρι και Πάνο Τζαβέλλα.
Συνεργάστηκε με Εσκενάζυ, Παγιουμτζή, Καζαντζίδη, Μπιθικώτση, Πόλυ Πάνου, Λίντα, Λύδια, Διονυσίου, Νταλάρα, Αλεξίου, Γαλάνη, Βιτάλη, Πρωτοψάλτη, Γαβαλά, Σακελλαρίου, Ζαγοραίο, Εκείνο κι Εκείνο, Δάντη, και φυσικά Αντώνη Βαρδή.
Για ένα μεγάλο διάστημα βρέθηκε στα μεγαλύτερα κέντρα της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Γερμανίας. Γνώρισε από κοντά τον Έλβις Πρίσλευ, τον Τζίμυ Χέντριξ, την Ρίτα Χέιγουορθ, την Μαρία Κάλλας, τον Σταύρο Νιάρχο και τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Φυσικά τη ρώτησα αν μίλησαν με τον Έλβις.
-Δεν ήξερα να μιλήσω, μου είπε. Αυτός ήταν κάθε μέρα στην πισίνα. Καλά ήταν πιο ωραίος απ’ ότι τον έβλεπα στις ταινίες. Υπέροχος! Μάλιστα όταν του εξήγησαν ότι η κοπέλα είναι μια μεγάλη τραγουδίστρια από την Ελλάδα, με χαιρέτησε πολύ θερμά. Τότε γνώρισα και τον Ρεξ Χάρισον, έχουμε και μια ωραία φωτογραφία μαζί, αλλά και την Μπέτι Ντέιβις. Γνώρισα και τον Γιουλ Μπρίνερ. Πήγα στο θέατρο. Έπαιζε το "Ο Βασιλιάς κι Εγώ". Υπέροχος!
Ας φύγουμε όμως τώρα για λίγο από τους υπέροχους για να πάμε στην αθέατη πλευρά της ντίβας. Να γνωρίσουμε την αρχόντισσα της κουζίνας.
Που να φανταστεί κανείς ότι αυτή η μεγάλη ντίβα του τραγουδιού, αυτή η εκρηκτική προσωπικότητα, υπήρξε μια νοικοκυρά ολκής, με μεγάλη θαυμάστρια του στιφάδου της, την Κάκια Αναλυτή.
Η Άννα Φόνσου θυμάται πως την γνώρισε, κι ένα από τα λουκούλλεια γεύματα που παρέθεσε : «Ήταν είδωλά μου ο Καζαντζίδης και η Γκρέυ κι όταν επιτέλους τη γνώρισα στο εξοχικό της στο Πόρτο Ράφτη, έμεινα κατάπληκτη από το ντεκόρ εκεί και την περιποίηση, πήγαμε κάναμε μπάνιο και μετά λέει, "θα ρθείτε να σας κάνω το τραπέζι". Τέτοιο τραπέζι δεν μου ‘χουν κάνει ποτέ στη ζωή μου. Της είχαν πει πως μ’ αρέσουν τα ψάρια. Είχε από γαύρο, μέχρι αστακό, σε κεντητά λινά τραπεζομάντιλα.
Και της λέω «Καίτη, για πες μας. Τι κάνεις; Τι θέλεις να κάνεις;»
Μου λέει: «Άννα μου, αν ήρθες εδώ να μιλάμε για καριέρες, έχεις κάνει μεγάλο λάθος.»
Κι έτσι αρχίσαμε να μιλάμε για άντρες!
Πήρε το δάκρυ μας...
Τα τελευταία χρόνια ήταν και είναι λίγο δύσκολα για την μεγάλη ερμηνεύτρια.
Απασχόλησαν συχνά την επικαιρότητα ιστορίες με μηνύσεις για κλοπές κοσμημάτων της, ληστείες στο σπίτι της, οικογενειακές και καλλιτεχνικές κόντρες. Ακόμη και απόπειρες δηλητηρίασης έχει καταγγείλει.
Μια δημοσιότητα, όμως, που σίγουρα δεν χρειαζόταν, δεν της άξιζε και νομίζω πως οφείλαμε να την προστατεύσουμε.
Ίσως, τελικά και να μην ήταν η ζωή της, σαν μια ταινία της ΚΛΑΚ ΦΙΛΜ όπως έγραψα στην αρχή. Ίσως, ήταν τελικά μια υπερπαραγωγή της Τσινετσιτά. Όπως και νάχει την ευχαριστούμε πολύ για τις φωτιές που μας άναψε.
Μα πιο πολύ την ευχαριστούμε που βρήκε τον τρόπο να πάρει το δάκρυ μας..
Να το πάρει με τον τρόπο που της έμαθε ο Μανώλης Χιώτης και η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου.
Πάρε το δάκρυ μου
να το ’χεις συντροφιά σου.
Πάρε τον πόνο μου
και βάλ’ τον στην καρδιά σου.
Αντίο κυρία Γκρέϋ!»
Ιανουαρίου 20, 2025
No comments
Τα παραπάνω δήλωσαν στην εφημερίδα Washington Post, τρεις Αμερικανοί αξιωματούχοι που γνωρίζουν το θέμα.
Οι αναγκαστικές αποχωρήσεις, με στόχο την αποφασιστική ρήξη με την προηγούμενη κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν, θα οδηγήσουν σε έξοδο βετεράνων διπλωματών της Υπηρεσίας Εξωτερικών, συμπεριλαμβανομένου του Τζον Μπας, του υφυπουργού Διαχείρισης και εκτελών χρέη υφυπουργού Πολιτικών Υποθέσεων και του Τζεφ Πάιατ, του βοηθού υπουργού για ενεργειακούς πόρους, είπαν οι αξιωματούχοι, οι οποίοι, όπως και άλλοι, μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας για να συζητήσουν αποφάσεις που αφορούν το προσωπικό πριν από την ορκωμοσία της Δευτέρας.
Το αίτημα των παραιτήσεων, το προνόμιο οποιασδήποτε νέας κυβέρνησης, δείχνει την επιθυμία να αλλάξει γρήγορα ο τόνος και η σύνθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ καθώς ο Τραμπ επιδιώκει να ανατρέψει την παγκόσμια διπλωματική σκακιέρα μετά από τέσσερα χρόνια Προεδρίας του Τζο Μπάιντεν.
Οι βασικές προτεραιότητες για τον κ. Τραμπ περιλαμβάνουν την επιβολή σαρωτικών δασμών σε συμμάχους και αντιπάλους, τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, την εδραίωση της κλονισμένης εκεχειρίας μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς και την απέλαση εκατομμυρίων μεταναστών χωρίς έγγραφα.
«Είναι απολύτως σκόπιμο για τη μετάβαση να αναζητηθούν αξιωματούχοι που συμμερίζονται το όραμα του Προέδρου Τραμπ να βάζει το έθνος μας και τους εργαζόμενους άνδρες και γυναίκες της Αμερικής πρώτα. Έχουμε πολλές αποτυχίες να διορθώσουμε και αυτό απαιτεί μια αφοσιωμένη ομάδα επικεντρωμένη στους ίδιους στόχους», είπε ένας εκπρόσωπος της μεταβατικής ομάδας. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα στην εφημερίδα.
Σύμφωνα με την Washington Post, την Παρασκευή, η ομάδα του κ. Τραμπ κατέστησε σαφές σε πολλούς από τους αξιωματούχους του υπουργείου Εξωτερικών, που υπηρετούσαν ως βοηθοί υπουργοί και σε άλλες θέσεις υψηλού επιπέδου ότι δεν θα τους χρειαζόταν μετά τη Δευτέρα.
Μερικοί Πρόεδροι επιλέγουν να διατηρήσουν μια μεγαλύτερη σταθερότητα σε ότι αφορά τους διπλωμάτες καριέρας σε ανώτερους ρόλους έως ότου επιλεγμένοι πολιτικοί διορισμένοι λάβουν την επιβεβαίωση της Γερουσίας. Αντίθετα, ο Τραμπ εξουσιοδότησε την επιλογή περισσότερων από 20 «ανώτερων αξιωματούχων του υπουργείου» για να αναλάβουν διάφορα τμήματα όπου εκκενώνονται από ηγετικές θέσεις αυτή την εβδομάδα.
Ορισμένοι από αυτούς τους αξιωματούχους υπηρέτησαν σε βασικούς ρόλους στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ και στο Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Τραμπ, ενώ ορισμένπυς τους έχουν επαναφέρει από τη σύνταξη, δήλωσαν αξιωματούχοι που γνωρίζουν το θέμα.
Η πρόσληψη των ανώτερων στελεχών του υπουργείου Εξωτερικών αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Fox News. Οι αποχωρήσεις του Μπας, του Πάιατ και άλλων βασικών αξιωματούχων δεν είχαν αναφερθεί προηγουμένως.
Ο κ. Τραμπ έκανε εκστρατεία για την εξάρθρωση αυτού που αποκάλεσε το «βαθύ κράτος» των ομοσπονδιακών γραφειοκρατών τους οποίους θεωρεί ότι δεν έχουν πίστη και υπονομεύουν την ατζέντα του. Έχει δεσμευτεί να “σκοτώσει” την προστασία του εργατικού δυναμικού για χιλιάδες κρατικούς υπαλλήλους σε μια κίνηση που αναμένεται να αντιμετωπίσει σημαντικές νομικές προκλήσεις.
Ο εκλεκτός του για υπουργός Εξωτερικών, ο γερουσιαστής Μάρκο Ρούμπιο είπε ότι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ατζέντα του Τραμπ «Πρώτα η Αμερική» και υποσχέθηκε να κάνει το υπουργείο «και πάλι σχετικό» με το θέμα.
«Αυτό που συνέβη τα τελευταία 20 χρόνια κάτω από πολλαπλές κυβερνήσεις είναι ότι η επιρροή του Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχει μειωθεί», είπε ο Ρούμπιο στην ακρόαση επιβεβαίωσης του την περασμένη εβδομάδα.
«Πρέπει να είμαστε σε αυτό το τραπέζι όταν λαμβάνονται αποφάσεις και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ πρέπει να είναι πηγή δημιουργικών ιδεών και αποτελεσματικής εφαρμογής».
Ένας ανώτερος αξιωματούχος που κλήθηκε να παραιτηθεί είπε ότι ήταν πρόθυμος να υπηρετήσει περισσότερο για να συμβάλει στη γεφύρωση του χάσματος, αλλά υπογράμμισε ότι αυτό είναι το κάλεσμα του Τραμπ.
«Θα πρέπει όλοι να ευχηθούμε επιτυχία στη νέα ομάδα», είπε ο αξιωματούχος.
Ένας δεύτερος διπλωμάτης που κλήθηκε να παραιτηθεί είπε ότι η ομάδα Τραμπ χειρίστηκε το θέμα επαγγελματικά και κατέστησε σαφές ότι το αίτημα δεν ήταν προσωπικό.
«Θέλουν να έχουν στη θέση τους ανθρώπους με τους οποίους έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν, οι οποίοι είναι γνωστοί», είπε ο αξιωματούχος.
Ένας τέτοιος αξιωματούχος είναι η Λίζα Κένα, η οποία ηγείται του τμήματος πληροφοριών του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που ονομάζεται Γραφείο Πληροφοριών και Έρευνας. Η κ. Κένα εργάστηκε ως εκτελεστική γραμματέας του τότε υπουργού Εξωτερικών Μάικ Πομπέο.
Αναμένεται να επαναλάβει αυτόν τον ρόλο και να υπηρετήσει επίσης ως υφυπουργός πολιτικών υποθέσεων.
Η τελευταία δουλειά είναι μια από τις πιο απαιτητικές στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ, επιβλέποντας περιφερειακά γραφεία από την Ασία στη Λατινική Αμερική και την Αφρική και την Ευρώπη. «Είναι και οι δύο δουλειές πλήρους απασχόλησης», είπε ένας αξιωματούχος.
Η Kenna δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.
Την περασμένη εβδομάδα, οι βοηθοί του Τραμπ ζήτησαν από τρεις ανώτερους διπλωμάτες καριέρας που επιβλέπουν το εργατικό δυναμικό και τον εσωτερικό συντονισμό του υπουργείου να παραιτηθούν σε μια κίνηση που ανέφερε το Reuters. Οι υπεύθυνοι καριέρας ήταν οι Dereck Hogan, Marcia Bernicat και Alaina Teplitz.
Ο κορυφαίος διπλωμάτης για την Ανατολική Ασία, Νταν Κρίτενμπρινκ, υπηρέτησε την τελευταία του μέρα ως βοηθός υπουργός την Παρασκευή και θα συνταξιοδοτηθεί στις 31 Ιανουαρίου. Ο Κρίτενμπρινκ, όπως ο Μπας, ο Πάιατ και άλλοι αξιωματούχοι καριέρας, υπηρέτησαν σε θέσεις επιρροής τόσο στις κυβερνήσεις των Δημοκρατικών όσο και των Ρεπουμπλικανών.
Ένας άλλος διπλωμάτης καριέρας είπε ότι οι αναγκαστικές παραιτήσεις συμβαίνουν «λίγο πιο γρήγορα» από ό,τι στις προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά ότι είναι σύνηθες για μια νέα κυβέρνηση να επιλέγει τελικά νέους διπλωμάτες καριέρας για θέσεις που επιβεβαίωσε η Γερουσία, όπως αυτές που κατείχαν ο Μπας και ο Πάιατ.
Άλλοι αξιωματούχοι εξέφρασαν την απογοήτευσή τους επειδή το αίτημα για παραίτηση, την Παρασκευή πριν από την ορκωμοσία, ήρθε με ελάχιστη προειδοποίηση και δεν έχουν καμία ένδειξη εάν μπορούν να υποβάλουν αίτηση για άλλες θέσεις εργασίας εντός του τμήματος.
Δεν είναι σαφές πόσο μακριά θα φτάσει η κυβέρνηση Τραμπ για να ξεριζώσει τους αντιληπτούς εχθρούς στο Foggy Bottom, τον οποίο ο Τραμπ αποκαλεί συχνά “Βαθύ (κράτος) του Στέιτ Ντιπάρτμεντ».
Ο κορυφαίος Ρεπουμπλικανός στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο βουλευτής Μπράιαν Μαστ από τη Φλόριντα, είπε στους δημοσιογράφους ότι η απώθηση κατά των «ξυπνημένων» γραφειοκρατών θα πρέπει να είναι προτεραιότητα.
Όποιος «υποστηρίζει κακόβουλα μια ριζοσπαστική ατζέντα… θα πρέπει να γνωρίζει ότι θα τον αναζητήσουμε», είπε την περασμένη εβδομάδα, «και θα αναζητήσουμε τη δημιουργία αρχών για να βεβαιωθούμε ότι η ύπαρξή τους δεν θα συνεχιστεί στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ. ”
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Washington Post, John Hudson, hellasjournal.com
Ιανουαρίου 20, 2025
No comments
Σύμφωνα με πληροφορίες ο υφυπουργός εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης, σήμερα αναμένεται να υποβάλλει την παραίτησή του στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και να παραδώσει την σκυτάλη στον Τάσο Χατζηβασιλείου.
Ιανουαρίου 17, 2025
No comments
Το γραφείο του ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου επιβεβαίωσε επίσημα τις πρώτες πρωινές ώρες πως «κλείστηκε συμφωνία για την απελευθέρωση των ομήρων» που κρατούνται στη Λωρίδα της Γάζας, προσθέτοντας πως το «συμβούλιο ασφαλείας» της κυβέρνησής του προβλέπεται να συνεδριάσει εντός της ημέρας για να ψηφίσει και να την εγκρίνει.
«Ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου ενημερώθηκε από την ομάδα των διαπραγματευτών ότι κλείστηκαν συμφωνίες για την απελευθέρωση των ομήρων», αναφέρει ανακοίνωση των υπηρεσιών του.
Το υπουργικό συμβούλιο σε στενή σύνθεση αναμένεται να συνεδριάσει σήμερα για να την εξετάσει, προστίθεται.
Όμως η έγκρισή της αναβλήθηκε για αύριο Σάββατο, σημειώνουν ρεπορτάζ του ισραηλινού Τύπου, που υπογραμμίζει πως αυτό σημαίνει πως οι πρώτες απελευθερώσεις ομήρων δεν θα γίνουν παρά τη Δευτέρα κι όχι την Κυριακή, όπως προβλεπόταν με βάση όσα ανακοίνωσαν χώρες που μεσολάβησαν στις έμμεσες διαπραγματεύσεις.
Ισραηλινά μέσα ενημέρωσης ωστόσο επισημαίνουν πως η συμφωνία απειλεί να οδηγήσει σε κατάρρευση την κυβέρνηση Νετανιάχου, καθώς τουλάχιστον δυο ακροδεξιοί υπουργοί, ο Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ (Εθνικής Ασφαλείας) και ο Μπεζαλέλ Σμότριτς (Οικονομικών), απειλούν να αποχωρήσουν από την κυβερνητική συμμαχία, όπως και ο Αβιχάι Τσικλί (Διασποράς), αν δεν συνεχιστεί ο πόλεμος εναντίον της Χαμάς, που διανύει πλέον την 469η ημέρα του. ΑΠΕ ΜΠΕ
Ιανουαρίου 17, 2025
No comments
Το βιβλίο του με τίτλο «Δεύτερη Ευκαιρία» παρουσίασε το απόγευμα της Πέμπτης ο Στέφανος Κασσελάκης, από το αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου.
Παρακολουθείστε την παρουσίαση του βιβλίου «Δεύτερη Ευκαιρία» στο Πολεμικό Μουσείο.
Ιανουαρίου 17, 2025
No comments
«Υπάρχει μια μεγάλη τρύπα στον κόσμο τώρα που δεν είναι πια μαζί μας. Αλλά, όπως θα έλεγε ο ίδιος, «να κοιτάς το ντόνατ, όχι την τρύπα».
Ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Αμερικανός σκηνοθέτης, συγγραφέας και ζωγράφος, που ήταν υποψήφιος για Όσκαρ για τις ταινίες «Μπλε Βελούδο», «Ο άνθρωπος ελέφαντας» και «Οδός Μαλχόλαντ» απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 78 ετών, ανακοίνωσε η οικογένειά του.
Ο Λιντς ήταν επίσης συνδημιουργός της τηλεοπτικής σειράς Twin Peaks, που έγινε πολιτιστικό φαινόμενο.
«Με μεγάλη μας λύπη εμείς, ως οικογένεια, ανακοινώνουμε τον θάνατο του ανθρώπου και καλλιτέχνη, του Ντέιβιντ Λιντς» ανέφερε η ανακοίνωση στη σελίδα του σκηνοθέτη στο Facebook.
«Υπάρχει μια μεγάλη τρύπα στον κόσμο τώρα που δεν είναι πια μαζί μας. Αλλά, όπως θα έλεγε ο ίδιος, "να κοιτάς το ντόνατ, όχι την τρύπα"».
Η οικογένεια δεν διευκρίνισε την αιτία του θανάτου του αλλά ζήτησε από τα μέσα ενημέρωσης να σεβαστούν την ιδιωτικότητά της.
Ο Ντέιβιντ Λιντς γεννήθηκε στη Μοντάνα το 1946 και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του κινηματογράφου.
Μεταξύ 1977-2006 γύρισε δέκα ταινίες μεγάλου μήκους, ξεκινώντας από την ασπρόμαυρη, σουρεαλιστική «Erasehead», την οποία χρηματοδότησε κάνοντας παράλληλα διάφορες δουλειές.
Το 1990 τιμήθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών για την ταινία «Ατίθαση Καρδιά».
Ένα από τα αριστουργήματά του ήταν επίσης ο «Άνθρωπος ελέφαντας» (1980), μια συγκινητική ταινία για ένα δύσμορφο πλάσμα στη βικτοριανή Αγγλία. Αν και η επόμενη ταινία του, το «Ντιουν» (1984), μια επική ιστορία επιστημονικής φαντασίας, ήταν παταγώδης αποτυχία, επανήλθε δύο χρόνια αργότερα με το «Μπλε βελούδο», που επικεντρώνεται στον μυστηριώδη υπόκοσμο μιας κωμόπολης της Βόρειας Καρολίνας. Η ταινία αυτή θεωρείται από ορισμένους κριτικούς ως το αριστούργημά του και η καλύτερη της δεκαετίας.
Το 1990 σκηνοθέτησε τη σειρά «Twin Peaks», που έφερε επανάσταση στην τηλεόραση και μετέτρεψε σε «ντετέκτιβ» εκατομμύρια τηλεθεατές οι οποίοι γοητεύτηκαν από τις μυστηριώδεις υποθέσεις. Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, επέστρεψε με το «Twin Peaks: The Return».
Είχε προταθεί πολλές φορές για το Όσκαρ σκηνοθεσίας και το 2019 τιμήθηκε τελικά με το χρυσό αγαλματίδιο για το σύνολο του έργου του. Στη Γαλλία, κέρδισε το βραβείο Σεζάρ καλύτερης ξένης ταινίας για την «Οδό Μαλχόλαντ». Σε μια δημοσκόπηση του BBC το 2016, με τη συμμετοχή 177 κριτικών απ’ όλον τον κόσμο, η «Οδός Μαλχόλαντ» ανακηρύχθηκε η καλύτερη ταινία του 21ου αιώνα – μέχρι εκείνη τη χρονιά.
Ο Λιντς είχε παντρευτεί τέσσερις φορές και απέκτησε τέσσερα παιδιά. ΑΠΕ ΜΠΕ.
Ιανουαρίου 17, 2025
No comments
Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, ο 26χρονος αλβανικής καταγωγής Mario Banushi, δημιουργός μιας ολότελα δικής του σκηνικής γλώσσας, στο ΜΑΜΙ, που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 6 Φεβρουαρίου στη Στέγη προτού ξεκινήσει το διεθνές ταξίδι του, μας χαρίζει μια αξιομνημόνευτη περιπλάνηση στην πηγή της ζωής. Γιατί στην προσωπική μυθολογία του Banushi, οι σχεδόν ομόηχες λέξεις «μάμι» και «μαμ» γίνονται ταυτόσημες. Μάμι, όπως μητέρα. Μαμ, όπως φαΐ.
Κάποιος βγάζει την καρδιά του και την προσφέρει στον άλλο σαν ένα καρβέλι αχνιστό ψωμί.
Στην παράσταση, η Κεντρική Σκηνή της Στέγης μετατρέπεται σε ένα τοπίο μνήμης. Οικείο και, συνάμα, απόκοσμο.
Οι ερμηνευτές, βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε.
Ο Mario Banushi περιοδεύει ήδη ανά τον κόσμο με τα πρώτα έργα του, Goodbye, Lindita (2023) και Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia (2023), και χαιρετίζεται διεθνώς ως το παιδί-θαύμα του ελληνικού θεάτρου.
Κι ενώ το θέμα στις προηγούμενες παραστάσεις του ήταν το πένθος, στο MAMI στήνει ένα ανίερο ιερό στη σχέση μητέρας και παιδιού.
Για να την υμνήσει.
Να την ξορκίσει.
Να τη γεμίσει τάματα και αναθέματα.
Να την ερωτευτεί.
Γιατί, όπως σημειώνει ο ίδιος: «Πάντα έλεγα ότι η γέννα είναι ένας ανάποδος έρωτας».
Ο Mario Banushi εξομολογείται για την παράσταση: «Όταν ήμουν περίπου ενός έτους, η μητέρα μου αναγκάστηκε να με αφήσει στη γιαγιά μου, στην Αλβανία, και να φύγει. Μέχρι τα δεκατρία μου, “μάμι” φώναζα τη γιαγιά μου. Όταν πια η μητέρα μου με πήρε μαζί της στην Αθήνα, μεγάλωσα στο διαμέρισμα πάνω από τον φούρνο όπου εργαζόταν, με τη μυρωδιά του φρεσκοψημένου ψωμιού. Μεγάλωσα με πολλές γυναίκες. Μεγάλωσα με νέες και ηλικιωμένες γυναίκες. Μεγάλωσα με περισσότερες από μία μητέρες. Αυτή η παράσταση είναι για εκείνες: μια ευχή, μια προσευχή στο βάρος που κουβαλάει η λέξη “μαμά” τόσο για εκείνη που το ακούει όσο και για εκείνον που το λέει. Ποιος φροντίζει ποιον – δεν κατάλαβα ποτέ αυτήν την περίπλοκη σχέση. Κι ούτε θα την καταλάβω. Αλλά προσπαθώ να την ξετυλίξω σαν έναν ομφάλιο λώρο, σαν το σπλάχνο που συνδέει τη ζωή με τις ρίζες της».
Η νέα δημιουργία από τον σκηνοθέτη-αποκάλυψη είναι ένα οπτικό ποίημα για τη σχέση μητέρας και παιδιού. Μια παράσταση-αντίδωρο στις γυναίκες που μας έθρεψαν.
Ο Mario Banushi είναι σκηνοθέτης και περφόρμερ. Γεννήθηκε το 1998 και μέχρι την ηλικία των έξι ετών έζησε στην Αλβανία, προτού εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα.
Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Αποφοίτησε το 2020 και έφτιαξε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους με τίτλο PRANVERA, με την οποία συμμετείχε το φθινόπωρο του 2021 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τιράνων.
Το 2017 εργάστηκε ως βοηθός του Ευριπίδη Λασκαρίδη στην περφόρμανς THIRIO, που έλαβε μέρος στην Μπιενάλε της Αθήνας. Από το 2020 που αποφοίτησε, είναι ενεργός στον χώρο των παραστατικών τεχνών και η τελευταία του συνεργασία ήταν με τους Nova Melancholia στο έργο Marcel Duchamp (2022).
Η πρώτη του σκηνοθετική δουλειά ήταν η περφόρμανς Ragada, ένα τμήμα της οποίας παρουσίασε στο φεστιβάλ ROOMS2022, σε διοργάνωση του Γεράσιμου Καππάτου, η οποία ύστερα παρουσιάστηκε στο θέατρο Στη Σάλα.
Η επόμενη δουλειά του ήταν το Goodbye, Lindita που παρουσιάστηκε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ η τρίτη του δουλειά, Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia, που είναι και το τελευταίο μέρος της τριλογίας, παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2023 στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
O Mario Banushi ήταν Onassis AiR Fellow για τη σεζόν 2023-24 μέσω της Dramaturgy Fellowship.
O Mario Banushi έχει κάνει εντυπωσιακή είσοδο στο θέατρο τα τελευταία δύο χρόνια που δραστηριοποιείται στον χώρο. Μετά την πρώτη του παράσταση, Ragada (2022), συνεργάστηκε με σημαντικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και συνέθεσε δύο παραστάσεις που εκτόξευσαν τη φήμη του διεθνώς: Goodbye, Lindita (Εθνικό Θέατρο, 2023) και Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, 2023).
Από το 2023 έως σήμερα, οι παραστάσεις του έχουν παρουσιαστεί σε περισσότερες από δέκα χώρες, από τη Γερμανία έως την Αυστραλία και από την Ιταλία έως τη Σουηδία, σε σημαντικά φεστιβάλ, όπως τα Festival de Otoño (Μαδρίτη, Ισπανία), Zürcher Theaterspektakel (Ζυρίχη, Ελβετία), Teszt Festival (Τιμισοάρα, Ρουμανία), Adelaide Festival (Αδελαΐδα, Αυστραλία), Brandhaarden Festival στο International Theatre Amsterdam (Άμστερνταμ, Ολλανδία), Fast Forward Festival (Δρέσδη, Γερμανία), BITEF (Βελιγράδι, Σερβία) κ.ά.
Ιανουαρίου 16, 2025
No comments
Απ΄όλα είχε το μενού στο αποχαιρετιστήριο δείπνο που παρέθεσε ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνης, στη «Νησιώτισσα»: μουσική, χορό αλλά και… ένταση!
Οι εκλεκτοί καλεσμένοι από τον πολιτικό, επιχειρηματικό και δημοσιογραφικό χώρο διασκέδασαν με τις φωνές του Κωνσταντίνου Αργυρού και του Αντώνη Ρέμου υπό τις μελωδίες της ορχήστρας, στο πάρτι που ακολούθησε το υπέροχο γεύμα του γνωστού εστιατορίου στα Βριλήσσια.
Λίγο πριν πέσουν οι μπουνιές, στη «Νησιώτισσα», ανάμεσα στους δύο εκδότες, οι Τσούνης, Σταϊκούρας, Στουρνάρας, Χατζηδάκης τραγουδούσαν «η δουλειά κάνει τους άντρες».
— ʍքǟȶɦǟֆ 💊 (@GiannisMpathas) January 15, 2025
Που αν προσθέσει κάποιος τις μέρες που έχουν δουλέψει όλοι μαζί είναι λιγότερες από την καλοκαιρινή μου άδεια. pic.twitter.com/oumpb4d1zS
Τίποτα δεν προμήνυε την καταστροφή που θα ακολουθούσε!
Σύμφωνα με πληροφορίες όμως, το ευχαριστο κλίμα διέκοψε μια ένταση που προκλήθηκε μεταξύ δύο γνωστών εκδοτών και μεγάλων ονομάτων της δημοσιογραφίας που κατέληξαν να πιάνονται άγρια στα χέρια, προκαλώντας τρόμο και αμηχανία στους παρευρισκομένους! Το επεισόδιο έληξε ευτυχώς με την παρέμβαση ανθρώπων της προσωπικής ασφάλειας και της αστυνομίας.
athina-voreia.g
Ιανουαρίου 16, 2025
No comments
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς περιλαμβάνει την κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας για έξι εβδομάδες, κατά την οποία οι ισραηλινές δυνάμεις θα αποσυρθούν σταδιακά από τις κεντρικές περιοχές του θύλακα και οι εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι θα επιστρέψουν στη βόρεια Γάζα, σύμφωνα με έναν Αμερικανό αξιωματούχο που ενημερώθηκε για τις λεπτομέρειές της.
Σε αυτήν την πρώτη φάση θα απελευθερώνονται τουλάχιστον 3 όμηροι κάθε εβδομάδα και συνολικά θα απελευθερωθούν 33, στους οποίους περιλαμβάνονται όλες οι γυναίκες (και εκείνες που υπηρετούν στον ισραηλινό στρατό), τα παιδιά και οι άνδρες άνω των 50 ετών.
Η Χαμάς θα αφήσει αρχικά ελεύθερες τις γυναίκες και τους νέους κάτω των 19 ετών και θα ακολουθήσουν οι άνδρες άνω των 50.
Πρώτα θα απελευθερωθούν οι όμηροι που είναι ακόμη εν ζωή και στη συνέχεια θα παραδοθούν τα λείψανα των υπολοίπων.
Παράλληλα, το Ισραήλ θα απελευθερώνει 30 Παλαιστίνιους κρατουμένους για κάθε πολίτη όμηρο και 50 για κάθε στρατιωτίνα. Μέχρι το τέλος της πρώτης φάσης, το Ισραήλ θα απελευθερώσει επίσης όλες τις Παλαιστίνιες και τους ανήλικους κάτω των 19 ετών που κρατούνται σε ισραηλινές φυλακές μετά την 7η Οκτωβρίου 2023.
Ο συνολικός αριθμός των Παλαιστινίων που θα απελευθερωθούν θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των ομήρων που θα αφήσει η Χαμάς. Μπορεί να κυμαίνεται από 990 έως και 1.650.
Η συμφωνία προβλέπει επίσης ότι καθημερινά θα εισέρχονται στη Λωρίδα της Γάζας 600 φορτηγά που θα μεταφέρουν ανθρωπιστική βοήθεια. Τα 50 από αυτά θα εφοδιάζουν τον θύλακα με καύσιμα και τα 300 θα κατευθύνονται στις βόρειες περιοχές της Λωρίδας.
Την εφαρμογή της συμφωνίας θα εγγυηθούν το Κατάρ, η Αίγυπτος και οι ΗΠΑ.
Οι διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη φάση της συμφωνίας θα ξεκινήσουν κατά τη 16η ημέρα της πρώτης φάσης και αναμένεται ότι θα περιλαμβάνουν την απελευθέρωση όλων των υπολοίπων ομήρων (περιλαμβάνονται και οι Ισραηλινοί στρατιώτες), τη μόνιμη κατάπαυση του πυρός και την πλήρη αποχώρηση του ισραηλινού στρατού.
Η τρίτη φάση θα περιλαμβάνει την επιστροφή όλων των νεκρών ομήρων και την έναρξη της ανοικοδόμησης της Γάζας, με την επίβλεψη της Αιγύπτου, του Κατάρ και των Ηνωμένων Εθνών.
ΑΠΕ ΜΠΕ
Ιανουαρίου 16, 2025
No comments
Ενα βίντεο του Luben με πρωταγωνιστή έναν μεθυσμένο οδηγό, δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ζωντανές συνδέσεις και ένα τρακάρισμα στην Θεσσαλονίκη που κατά τύχη δεν είχε νεκρό.
Και τώρα μετά το τραγικό θέμα της Κρήτης -για το οποίο έκανε παρέμβαση και ο πρωθυπουργός ξηλώνοντας την αστυνομική διεύθυνση Χανίων- αυτό το σκωπτικό βίντεο του Luben γεννά περίεργα συναισθήματα και συνειρμούς...
Ήταν τότε που το «μεθύσι» έκανε δηλώσεις στα κανάλια και το Luben τους «γλεντούσε» όλους. Εννέα μήνες πριν, δεν πάει πολύς καιρός. Μία επικίνδυνη ελαφρότητα απ' όλες τις πλευρές. Μία «καβλάντα» με τραγική συνέχεια σε έναν άλλον τόπο.
Αυτό το βίντεο με τίτλο: «Θεούλης οδηγός ΓΛΕΝΤΑΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ μετά από τροχαίο στην Θεσσαλονίκη» το έχουν δει 620.000 χρήστες, έχουν κάνει like 10.000 κι έχουν αφήσει (μέχρι στιγμής) 1.394 σχόλια. Ένα από αυτά: «Luben καπου εχεις χάσει τη μπάλα, δεν ειναι "θεουλης" ο οδηγος αλλά εν δυνάμει εγκληματίας...»
Όσοι δεν το έχετε δει, δείτε το. Ελπίζουμε αυτό το παλληκαράκι πια να μην πίνει πριν πιάσει το τιμόνι...
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments
Λίγα λεπτά μετά το διάγγελμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η Πρόεδρος της «Πλεύσης Ελευθερίας» Ζωή Κωνσταντοπούλου εξαπέλυσε μύδρους κατά του Κωνσταντίνου Τασούλα υποψήφιου Προέδρου της Δημοκρατίας.
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments
«Ο Πρωθυπουργός απέδειξε σήμερα ότι δεν έχει συναίσθηση τι σημαίνει συναίνεση ακόμα και σε ύψιστα θεσμικά ζητήματα, όπως αυτή είχε κατοχυρωθεί εδώ και δεκαετίες για την επιλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Ο κ. Μητσοτάκης κάνει μια στενά κομματική επιλογή, επιλέγοντας έναν εν ενεργεία βουλευτή του κόμματός της Νέας Δημοκρατίας για το ύπατο αξίωμα. Λειτούργησε μονοκομματικά σπάζοντας τις πολιτικές παραδόσεις και αποκαλύπτοντας τη βαθιά πολιτική του ανασφάλεια.
Ο ρυθμιστής του πολιτεύματος, σύμφωνα με το πνεύμα του Συντάγματος, δεν μπορεί προφανώς να είναι ένα πρόσωπο ταυτισμένο απόλυτα με την κυβερνητική παράταξη. Η πρόσφατη συνταγματική αλλαγή είχε στόχο να μη γίνεται «παιχνίδι εκλογών» ο θεσμός της Προεδρίας της Δημοκρατίας και είναι λυπηρό ότι ο κ. Μητσοτάκης αξιοποιεί αυτή την αλλαγή για κομματικό του όφελος και για να φέρει τον κορυφαίο πολιτειακό θεσμό στα προσωπικά και κομματικά του μέτρα.
Το ΠΑΣΟΚ κράτησε όλο αυτό το διάστημα μια βαθιά θεσμική στάση σεβόμενο τη διαδικασία αλλά και το πρόσωπο της σημερινής Προέδρου.
Με αίσθημα ευθύνης θα καταθέσουμε δική μας πρόταση για την Προεδρία της Δημοκρατίας, με όλα τα χαρακτηριστικά και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται με βάση το πνεύμα του Συντάγματος. Αφήνουμε τον κ. Μητσοτάκη μόνο, με πιθανούς συνοδοιπόρους κάποιους βουλευτές της Ακροδεξιάς, στον δρόμο που επέλεξε».
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments
Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και για ένα «φεγγάρι» δούλεψε στο Λονδίνο ως υπότροφος του Βρετανικού Συμβουλίου.
Από το 1981 έως και το 1990 ήταν ιδιαίτερος γραμματέας του αείμνηστου Ευάγγελου Αβέρωφ Τοσίτσα και στη συνέχεια εργάστηκε σε διάφορα υπουργεία (Εθνικής Οικονομίας, Εμπορίου και Γεωργίας) ως ειδικός σύμβουλος.
Έως το 1993 (από το 1990) διετέλεσε πρόεδρος του ΟΠΕ (Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών) και το 1994 εξελέγη Δήμαρχος Κηφισιάς.
Για πρώτη φορά εξελέγη βουλευτής Ιωαννίνων το 2000 με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας Επανεξελέγη στις βουλευτικές εκλογές του 2004, του 2007,του 2009 και του 2012 (Μάιος και Ιούνιος).
Το 2006 ορίστηκε αναπληρωτής Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας. Ένα χρόνο αργότερα ορίσθηκε υφυπουργός Εθνικής Αμύνης και τον Φεβρουάριο του 2010 εξελέγη Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.
Τον Ιούνιο του 2013 ορίστηκε από τον Αντώνη Σαμαρά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Ένα χρόνο μετά -έως και τον Ιανουάριο του 2015- ορίσθηκε υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού.
To 2018 ορίσθηκε Γενικός Εισηγητής της ΝΔ για την Συνταγματική Αναθεώρηση και το 2019 εξελέγη για πρώτη φορά Πρόεδρος της Βουλής.
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments
Παρακάτω το διάγγελμα του πρωθυπουργού:
Η ευρύτερη αποδοχή, ωστόσο, δεν σημαίνει αναγκαστικά κάποια πρόταση πέραν της εκάστοτε κυβερνητικής πλειοψηφίας. Αντίθετα, σηματοδοτεί ένα πρόσωπο που θα εμπνέει εμπιστοσύνη στην κοινωνία, που θα έχει τη δυνατότητα να συνθέτει και να ενώνει.
Γιατί ο αρχηγός του κράτους μπορεί μεν να έχει περιορισμένες εκτελεστικές αρμοδιότητες, όμως αποτελεί το σύμβολο του έθνους. Σε σχέση, συνεπώς, με την υψηλή του αποστολή, η πολιτική του αφετηρία έχει μικρότερη σημασία.
Από την άλλη πλευρά, ούτε η διαφορετική προέλευση Προέδρου και Πρωθυπουργού εγγυάται την πολιτειακή ισορροπία, ούτε η πολιτική τους σύμπτωση δημιουργεί εξ ορισμού θεσμικό κίνδυνο.
Το Σύνταγμά μας παρέχει όλες τις εγγυήσεις, ενώ και η Ιστορία δείχνει ότι τα πρόσωπα είναι εκείνα που τελικά δίνουν αξία στους θεσμούς.
Με δεδομένη, μάλιστα, την ενοποιητική αποστολή που έχει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, πιστεύω ότι θα έπρεπε να ψηφίζεται για μία και μόνη 6ετή θητεία. Έτσι, η συζήτηση για ανανέωση της παραμονής του στο αξίωμα δεν θα άνοιγε, κάθε τόσο, τον χορό των αντιπαραθέσεων.
Και ο θεσμός θα έμενε μακριά από τις κομματικές σκοπιμότητες. Πρόκειται για θέση που θα εισηγηθούμε στη Βουλή κατά την επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση.
Με αίσθημα ευθύνης, ανακοινώνω ότι η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τον επόμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας θα είναι ο Κωνσταντίνος Τασούλας, ο νυν Πρόεδρος της Βουλής και τρίτος τη τάξει πολιτειακός παράγων της χώρας.
Η ευρεία αποδοχή του προκύπτει από το γεγονός ότι εξελέγη τρεις φορές Πρόεδρος του Ελληνικού Κοινοβουλίου με την ισχυρότερη πλειοψηφία στη Μεταπολίτευση: με 283, 270 και 249 ψήφους. Ενώ το ενωτικό πνεύμα και οι συνθετικές του αρετές έχουν, νομίζω, αποδειχθεί και από τον άψογο, κατά γενική ομολογία, τρόπο με τον οποίο διηύθυνε, έως τώρα, τις εργασίες της Βουλής σε ένα πολύ δύσκολο κομματικό τοπίο.
Ο Κώστας Τασούλας έχει επίσης υπηρετήσει τον τόπο ως Δήμαρχος, ως Βουλευτής επί 25 χρόνια, και ως Υπουργός. Γνωρίζει, λοιπόν, καλά το βάρος της ευθύνης που καλείται να αναλάβει. Ταυτόχρονα, η ηπειρώτικη καταγωγή του αλλά και τα μαθητικά του χρόνια στο Ίδρυμα Τοσίτσα, τον όπλισαν με τη δύναμη του αυτοδημιούργητου. Όπως πυροδότησαν και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική περιφέρεια, για τον κάθε πολίτη, στην κάθε γωνιά της επικράτειας.
Διαθέτει, ακόμη, μία πλούσια καλλιέργεια και βαθιά γνώση της ελληνικής Ιστορίας, αληθινό πατριωτισμό και έναν χαρακτήρα ακέραιο, με κοινωνική ευαισθησία και μία γνήσια απλότητα και σεμνότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι, αν και επί χρόνια παρών στην πρώτη γραμμή, δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να φιλοτεχνήσει το δικό του επικοινωνιακό προφίλ.
Όλα αυτά, συνεπώς, αποτελούν εγγυήσεις για μία εξαιρετική θητεία.
Από την πλευρά της, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την οποία έχω ήδη ενημερώσει για την επιλογή μου, τίμησε την αποστολή της με συνέπεια και με αίσθημα ευθύνης.
Κρατώντας πάντοτε ψηλά την εθνική αξιοπρέπεια, εισέφερε στον θεσμό ένα νέο, ανθρώπινο υπόδειγμα Προέδρου. Με προτάγματα πολιτισμού και επιστήμης, αλλά και αναπτύσσοντας μία ανεπιτήδευτη επικοινωνία με τους πολίτες.
Έκρινα, όμως, ότι κατά το επόμενο διάστημα και σε ένα ταραγμένο διεθνές περιβάλλον, η πατρίδα χρειάζεται Πρόεδρο της Δημοκρατίας με μακρά διαδρομή στα κοινά και με σαφή πολιτικά χαρακτηριστικά.
Σε κάθε περίπτωση, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου αφήνει θετικό αποτύπωμα στην Ιστορία της χώρας.
Ως Πρωθυπουργός και ως απλός πολίτης την τιμώ και θέλω να την ευχαριστήσω από καρδιάς.
Καλώ όλα τα κόμματα της Βουλής να αξιολογήσουν την υποψηφιότητα του Κώστα Τασούλα μέσα από ένα και μόνο πρίσμα: αυτό του κύρους και της εμπειρίας, της γνώσης αλλά και του χαρακτήρα, προκειμένου να αναδειχθεί σε πρώτο πολίτη. Κι αν η αμερόληπτη απάντηση σε αυτά τα κριτήρια είναι καταφατική, τους ζητώ να τον στηρίξουν. Θα είναι μία επιλογή ενότητας και προοπτικής για την Ελλάδα».
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments
Ένα απίθανο post μετά από μία τραγική είδηση...
Ο διαχειριστής της ομάδας «ΔΗΛΕΣΙ-ΤΑΝΑΓΡΑ-ΑΥΛΙΔΑ ΧΘΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ» μετά το τραγικό συμβάν με τον θάνατο του αστυνομικού διευθυντή και της γυναίκας του στην Εθνική Οδό, δημοσίευσε ένα «τραγελαφικό» post στο facebook...
Καταλαβαίνω και σέβομαι ότι κάνετε τη δουλειά σας και θέλετε να προλάβετε να ανεβάσετε πρώτοι και να ενημερώσετε τον κόσμο για διάφορα συμβάντα.... μερικοί από εσάς στην προσπάθειά σας να επικοινωνήσετε μαζί μου με σκοπό να σας φέρω σε επαφή με την κυρία που ανέβασε τη δημοσίευση...
Βρήκατε το τηλέφωνο της κόρης μου και δεν ξέρω από πού, η οποία σπουδάζει και την ενοχλήσατε εν' ώρα μαθήματος..
Βρήκατε το τηλέφωνο του πατέρα μου και τον καλέσατε πάλι για τον ίδιο λόγο το οποίο το κατανοώ..
Όμως το ότι πήρατε τηλέφωνο και μία θεία μου στο χωριό με το ίδιο επίθετο με μένα το οποίο χωριό μου βρίσκεται στα ελληνοαλβανικά σύνορα και εγώ μένω στην αυλίδα δηλαδή 500 χιλιόμετρα μακριά για να τη ρωτήσετε για το τηλέφωνό μου..με ξεπερνά!
Η θεία στο χωριό ανησύχησε που με ζητούσανε δημοσιογράφοι και άρχισε να με ρωτάει τι έχω κάνει και με ζητούν και τώρα επειδή είναι και κουτσομπόλα θα αρχίσει να λέει στο χωριό ό,τι της έρθει στο μυαλό...
Κι αφού βρίσκετε τόσο εύκολα τηλέφωνα διευθύνσεις κλπ, μπορείτε να βρείτε και το τηλέφωνο μιας κοπέλας που γνώρισα πριν πολλά χρόνια και την ψάχνω;
Έχω ανοιχτό το messenger τα τηλέφωνα μου είναι δημόσια και μπορείτε να με βρείτε οι ίδιοι..
Ευχαριστώ!»
Ιανουαρίου 15, 2025
No comments