Μια νύχτα στο Ηρώδειο με την πριγκίπισσα Αΐντα

by - Ιουνίου 12, 2016

Πώς είναι να βλέπεις έρωτες, προδοσίες, πολέμους, αιχμαλωσίες σε μια σκηνή που μεταμορφώνεται από πυραμίδα σε τάφο....








Γράφει η Μίνα Ιωαννίδου

Το δέος που αισθάνεται όποιος βρίσκεται στο Ηρώδειο συνδεδεμένο με την ενέργεια χιλιάδων χρόνων, διαποτίζει κάθε σου κύτταρο και σε αφοπλίζει προκειμένου να παραδοθείς στο θέαμα που σου προσφέρεται. Πόσο μάλλον όταν αυτό το οπτικοακουστικό υπερθέαμα είναι η grand opera του Τζουζέππε Βέρντι, Αΐντα. Μ΄ αυτήν την όπερα η Εθνική Λυρική Σκηνή σηκώνει την αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών. 

Από το Αρχαιοελληνικό Θέατρο της Ταορμίνας στην Ιταλία όπου η Αΐντα έργο ορόσημο της Ιταλικής μουσικής, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2009, με τεράστια επιτυχία, στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Αθήνας, υπό τη σκηνοθεσία του Ενρίκο Καστιλιόνε. 

Κι ενώ το σούρουπο δίνει τη σκυτάλη στη γλυκιά νυχτιά, το αρχαίο θέατρο μεταμορφώνεται με τη βοήθεια βιντεοπροβολών άλλοτε σε αυτοκρατορικό ανάκτορο, κι άλλοτε σε μακριές δενδροστοιχίες με φοίνικες στις όχθες του Νείλου. 



Βρισκόμαστε στη Φαραωνική Αίγυπτο, όπου η σκλαβωμένη Αιθιοπίδα πριγκίπισσα Αΐντα βρίσκεται σε εσωτερική διαμάχη, καθώς ο έρωτάς της για τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές αντιβαίνει το καθήκον της απέναντι στον πατέρα και στην πατρίδα της. Παράλληλα πρωταγωνιστεί και σ΄ένα ερωτικό τρίγωνο καθώς η κόρη του Φαραώ είναι τρελά ερωτευμένη με τον ίδιο άντρα, μάταια όπως θα διαφανεί στη συνέχεια. 

Τον ρόλο του τίτλου ερμηνεύουν σε διπλή διανομή οι σοπράνο Τσέλια Κοστέα (10, 12/6) και Άντα Λουίζε Μπόγκτζα (11, 15/6), του Ρανταμές οι τενόροι Ντάριο ντι Βιέτρι (10, 12, 15/6) και Σεμπαστιάν Φεράντα (11/6) και της Αμνέριδος οι μέτζο σοπράνο Έλενα Γκαμπούρι (10, 12/6) και Ελένα Κασιάν (11, 15/6). 

Με μεγάλη έμφαση στα συναισθήματα των ηρώων κάτι για το οποίο καινοτόμησε ο Βέρντι και με ιδιαίτερο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα των αδυνάτων, εξελίσσεται το έργο με την υποβλητική και πολυπληθή ορχήστρα και την ουράνια χορωδία να απογειώνει το αποτέλεσμα. Τη Μουσική διεύθυνση της παραγωγής μοιράζονται ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ Μύρων Μιχαηλίδης και ο Αρχιμουσικός Ηλίας Βουδούρης. Τη Διεύθυνση Χορωδίας έχει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. 

Η ευρηματική χορογραφία του Κορυφαίου του Μπαλέτου της ΕΛΣ Φώτη Διαμαντόπουλου, αποτυπώνει με λυρικό τρόπο επικά μεγέθη, όπως είναι ο πόλεμος κι η αιχμαλωσία. 


Τα κοστούμια που υπογράφει η διακεκριμένη Ιταλίδα ενδυματολόγος Σόνια Καμμαράτα συνθέτουν άριστα το διάκοσμο. 

Και για όσους δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τις λεπτομέρειες του δράματος, οι ψηφιακοί υπέρτιτλοι σε Ελληνικά κι Αγγλικά, προσφέρουν χέρι βοηθείας. 

Κι ενώ βρισκόμαστε στην Τέταρτη Πράξη, έχοντας δει έρωτες προδοσίες, πολέμους, αιχμαλωσίες, η σκηνή μεταμορφώνεται μπροστά στα μάτια των θεατών, από πυραμίδα σε τάφο για να γραφεί ο επίλογος. 

Ένας επίλογος που αφήνει τον θεατή συγκλονισμένο με σκέψεις και συναισθήματα που θα διακινούνται για αρκετό καιρό.

You May Also Like

0 comments

Το μήνυμα σας