Ματ Φρέϊζιερ (μαραθωνοδρόμος)

by - Μαρτίου 12, 2015

«Ετσι θέλω τη ζωή μου;»














Της Γεωργίας Λινάρδου

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια ο 32χρονος Ματ Φρέιζιερ είχε μια -που λέει ο λόγος- κανονική ζωή. Ετρωγε αρκετό κρέας, σπούδαζε μαθηματικά, έκανε άρση βαρών με φίλους -όλοι μαζί έπαιρναν διογκωτικά σκευάσματα για τους μυς τους-, κάπνιζε και δήλωνε φανατικός δρομέας μαραθωνίου. 

Βαθύτατα Αμερικανός, αλλά τώρα που διαβάζω όσα μόλις έγραψα, ως προς τις συνήθειες, θα μπορούσε να είναι και... Ελληνας. 

Αυτά μέχρι το 2002. 

Σήμερα είναι μαραθωνοδρόμος, επιχειρηματίας, πατέρας δύο παιδιών τα οποία μεγαλώνει σε ένα καταπράσινο προάστιο στη Βόρεια Καρολίνα και χορτοφάγος. 

Εχει αποκτήσει οικογενειακό αυτοκίνητο, όχι καμία Λαμποργκίνι με «μοντέλα που φορούν μπικίνι», όπως αστειεύεται και το μόνο αφεντικό που έχει στο κεφάλι του είναι ο ίδιος. 

Ολα ξεκίνησαν όταν αναρωτήθηκε: «Ετσι θέλω τη ζωή μου;» 

Ηταν ένα νυχτερινό ξέσπασμα. 

Είχε προηγηθεί η αποφοίτηση από το κολέγιο, η «σίγουρη» δουλειά με σταθερό ωράριο, αλλά μέτριο μισθό κι ένας μαραθώνιος που σύρθηκε μέχρι τον τερματισμό καθώς, όπως λέει, ήταν βουτηγμένος στις πρωτεΐνες. Εκείνη η νυχτερινή εφίδρωση «δεν είχε καθόλου πλάκα...» 

Οι κακές συνήθειες Αγαπούσε τη ζωή, μα οι κακές συνήθειες ήταν δαιδαλώδεις. Το ξέσπασμά του ήταν αρκετό ώστε να καταλάβει πως με τα όποια τεχνάσματα ουσιαστικά «εξαγόραζε τον εαυτό του». 

Ξεκίνησε, λοιπόν, ένα πείραμα κόβοντας από τη διατροφή του το κρέας. Επτά χρόνια αργότερα, το 2009 -«καθαρός πια»- συμμετείχε στο Μαραθώνιο της Βοστόνης τερματίζοντας με χρόνο 03:09:59, κάνοντας 100 λεπτά λιγότερα από τον προηγούμενο Μαραθώνιο στον οποίον είχε τρέξει. Ο ενθουσιασμός του μετατράπηκε σε δημιουργία. 

Εφτιαξε ένα διαδικτυακό ημερολόγιο (blog) για να μοιραστεί τις αλλαγές στη ζωή του και με άλλους ανθρώπους. Μια ζωή χωρίς κρέας, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Ονόμασε το blog: Νο Meat Athlete, δηλαδή «Κανείς Κρεατοφάγος Αθλητής». Το blog άρχισε να πηγαίνει περίφημα και το μυαλό του μπολιάστηκε με την ιδέα πως θα μπορούσε αυτό να γίνει η δουλειά του. 

«Οταν το ξεκίνησα, ήμουν ένας απλός μαραθωνοδρόμος με την άβολη επιθυμία να εξαλείψω το κρέας από τη διατροφή μου. Σκεπτόμουν πως μόλις τρέξω τα πρώτα 20 μίλια, θα καταρρεύσω», περιγράφει και: «Μόλις τα κατάφερα, σκέφτηκα πως υπάρχει χώρος για μια διασκεδαστική, φιλική, αξιόπιστη και εναλλακτική λύση ζωής». 

Με όρους μάρκετινγκ 

Ετσι απλά, ο Ματ Φρέιζιερ ξεκίνησε να χτίζει το brand name του εκπαιδεύοντας παράλληλα τον εαυτό του στις τεχνικές του σύγχρονου μάρκετινγκ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων (social media). Ενα best seller βιβλίο (και σε audio μορφή), το Tribes του Σεθ Γκόντιν στο οποίο αναλύονται εργαλεία διαδικτυακού μάρκετινγκ, μετατράπηκε για τον νεαρό Ματ σε απόλυτο εγχειρίδιο. «Εκανα σεμινάρια ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο πότε ακούγοντας ένα cd και πότε χρησιμοποιώντας το mp3 μου», εξηγεί. 

Μετά τα πρώτα «μαθήματα» εμπιστεύθηκε τον Τζον Μόροου, έναν πολύ γνωστό Αμερικανό blogger (copyblogger.com). Ο Μόροου, ο οποίος γεννήθηκε με εκφυλιστική νευρομυϊκή ασθένεια η οποία εξασθενεί σταδιακά το σώμα, θεωρείται μια εξαιρετικά επιτυχημένη περίπτωση επιχειρηματία στο Διαδίκτυο. Οι απλές και ευκολοχώνευτες ιδέες του βοήθησαν τον Φρέιζιερ. «Από τη στιγμή που θα βρείτε την ιδέα, η συσκευασία είναι εύκολη. Μπορείτε να την τυλίξετε σε ένα σλόγκαν, έναν τίτλο ή σε ένα domain (διεύθυνση site) σε λίγα μόλις λεπτά. Οι ερασιτέχνες κάνουν το εντελώς αντίθετο: ανησυχούν για το σλόγκαν και καθόλου για την ιδέα. Ομως, η ιδέα είναι το δώρο και όλα τα υπόλοιπα χαρτί περιτυλίγματος», είναι ένα από τα «πιστεύω» του Μόροου. Σε τέσσερα χρόνια και κάτι, ο Φρέιζιερ κατάφερε να μετατρέψει τη στροφή στη ζωή του με αρχή το κρέας, σε brand name. Πλέον το site του (nomeatathlete.com) ξεπερνά τις 600.000 προβολές σελίδων το μήνα και διαθέτει περισσότερους από 20.000 εγγεγραμμένους χρήστες στο email του. 

Τα έσοδα από το blog προέρχονται από δύο πηγές: από τα ψηφιακά προγράμματα κατάρτισης, συμπεριλαμβανομένης και της περιοχής εγγεγραμμένων μελών και την πώληση προϊόντων, όπως μπλουζάκια και αξεσουάρ με το σύνθημα: Νο Meat Athlete. 

Ο τρόμος των αλλαγών 

«Η κάθε αλλαγή είναι τρομακτική, πόσω μάλλον όταν θέλεις να σταματήσεις κάτι που κάνεις για χρόνια και να ξεκινήσεις κάτι δικό σου. Είμαστε προγραμματισμένοι να αποφεύγουμε τις αλλαγές. Ομως, αυτό που πραγματικά είναι επικίνδυνο είναι να μην ξεκινάμε κάτι δικό μας καθιστώντας τη δουλειά που ήδη κάνουμε μη απαραίτητη», πιστεύει ο Φρέιζιερ. 

Το Νο Meat Athlete κυκλοφορεί πια και σε βιβλίο. Ο Ματ έχει σχεδιάσει την προώθησή του, όπως ξέρει. Τον ερχόμενο Οκτώβριο θα ξεκινήσει ένα μαραθώνιο διαφήμισης με στόχο να «περικυκλώσει» τριάντα πόλεις των ΗΠΑ. 
 Σύνθημα; «Κανένας Αθλητής Κρεατοφάγος, Τρέξτε για τα φυτά και ανακαλύψτε πόσο ισχυρότεροι, γρηγορότεροι, αλλά και πιο ευτυχισμένοι μπορείτε να γίνετε». Στην παρουσίαση του βιβλίου ο Ματ θα μαγειρεύει, θα τρώει, θα πίνει και θα τρέχει μαζί με τον κόσμο που θα συναντά! 

Σε ένα από τα κείμενά του αναφέρει: «Η συνήθεια είναι ένα χοντρό σκοινί. Υφαίνουμε καθημερινά ένα νήμα του και στο τέλος δεν μπορούμε να το σπάσουμε». Ή μήπως μπορούμε; 

Πηγή: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (Ανθρώπων Ιστορίες)

You May Also Like

0 comments

Το μήνυμα σας